Artikkelen tar for seg hvordan man kan bruke fortelling for å øke elevenes muntlighet i et klasserom. Artikkelen ble publisert i tidsskriftet Fortell.
Kromosomer – meningsproduksjon – 2013
Artikkelen er publisert i anatologien: Estetikk og samfunn Tekster mellom samtidskunst og kunstdidaktikk - utgitt av Fagbokforlaget.
La Grande Oreille 2008
Anus er konge – dramabladet 2007
Artikkelen er basert på forestillingen Post Stillhet og tar for seg ungdom og muntlighet.
Snøfnugg 2000
Dette var en lekende fortellerforestilling bestående av rytmer, regler og musikalitet om nisser, snø og fnugg. Forestillingen ble utviklet sammen med musiker Lene Gravlie. Forestillingen var på barnehageturne i 2000
Eggeskall, skal ikke – 2000
«Eggeskall, skal ikke» var en forestilling beregnet på barn i barnehagen ogsmåskoletrinnet i grunnskolen (1. og 2. klasse). Forestillingen var bygd opp av folkeeventyr og musikk. Rammefortellingen handlet om høna Alfred, som trodde hun var hane inntil hun la et egg,...
Sarpsborg hovedbibliotek
Her holdt jeg et kurs for leseombudene.
Vestre toten Bibliotek 2014
Her arbeidet jeg med nyankomne over fire ganger. Hensiktene var at de skulle fortelle personlige fortellinger som kunne egne seg på radio.
Deichmanske bibliotek Nordtvet 2013
På biblioteket fortalte jeg programmet: "jeg vil ha saft."
Fortællefestival Vestjylland 2018
Under den danske festivalen fortalte jeg: "Friggs sønn døde og det gjorde også min".
Brixen 2018
Den lille byen nord i Italia arrangerer en festival annenhvert år. Jeg hadde forestillinger for ungdom og voksne.
Fortellerfestivalen i Oslo 2017 – 2019
Under festivalen 2017 fortalte jeg "23.27", 2018 - "Svinsk - åndelig degenerering" og i 2019: "Stjæle sølvender".
Oral storytelling as artistic research 2020
Jeg skapte og var faglig ansvarlig for følgende studie høsten 2020: Oral storytelling as artistic research - a course on master level ECTS credits 5 Oral storytelling as an art form is a growing field in the contemporary performing art scene. This course places...