Hav av historier – fortellerstunder for elever i 1. – 4. Klasse – et prosjekt som strakk seg over 3 år.

Småskoletrinnet ved Hvalerskolene i Hvaler kommune.

Målsetninger med prosjektet var å:

gi elever innføring i litteratur og den muntlige fortellingen

gi elever økt innsikt i vannets og havets betydning for alle skapninger

gi elever eksempler på muntlig formidling

la elever få fantasere rundt og leke med begrepene hav og vann

 I løpet av tre år, med begynnelse høsten 2006, fikk klassene 12 fortellerbesøk. Besøkene vil blie lagt til to i semesteret. Besøket var en ren fortellerstund, som strakk seg over ca. 40 minutter og foregikk i klasserommet. Historiene var hentet fra den muntlige tradisjonen og det ble fortalt lokale og nordiske historier, de fikk også høre historier fra andre kulturer og land. Sjangrene de møtte var alt fra gåter til de store mytene.

Ingen resultater funnet

Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.

Lusa som aldri ble mett 2004

Lusa som aldri ble mett 2004

Ek dafa ka zikkar HÆ.......... eller Det var en gang eller Lusa som aldri ble mett Dette var et prosjekt jeg deltok i begynnelsen av 2004. I 1994 reiste Naweed Amjad til Pakistan og samlet punjabi folkeeventyr. Han brukte 1 år på å samle tilsammen 100 eventyr. Naweed...

Jeg var Puma 2004

Jeg var Puma 2004

Han kom inn i våre liv. Han kom ridende på en hvit hest, med langt blåsvart hår. Han var brun i huden med matchende øyne. Han hadde trange bukser av skinn, men likevel elastiske. Ofte var han bar på overkroppen, og når han ikke var det, hadde han en gul skjorte. Hans...

Akershus Fylkesmuseum 2003

Akershus Fylkesmuseum 2003

Den greske myten om Ikaros ble utviklet for Akershus Fylkesmuseum. Her arbeidet jeg med musikeren og komponisten Mathilde Grooss Viddal.     

Ingen resultater funnet

Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.

Ingen resultater funnet

Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.