Hav av historier – fortellerstunder for elever i 1. – 4. Klasse – et prosjekt som strakk seg over 3 år.
Småskoletrinnet ved Hvalerskolene i Hvaler kommune.
Målsetninger med prosjektet var å:
gi elever innføring i litteratur og den muntlige fortellingen
gi elever økt innsikt i vannets og havets betydning for alle skapninger
gi elever eksempler på muntlig formidling
la elever få fantasere rundt og leke med begrepene hav og vann
I løpet av tre år, med begynnelse høsten 2006, fikk klassene 12 fortellerbesøk. Besøkene vil blie lagt til to i semesteret. Besøket var en ren fortellerstund, som strakk seg over ca. 40 minutter og foregikk i klasserommet. Historiene var hentet fra den muntlige tradisjonen og det ble fortalt lokale og nordiske historier, de fikk også høre historier fra andre kulturer og land. Sjangrene de møtte var alt fra gåter til de store mytene.
Ingen resultater funnet
Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.
Ingen resultater funnet
Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.
Ingen resultater funnet
Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.
Ingen resultater funnet
Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.
ECQI – Blurring the lines between art, academia and life 2018
Venke Aure1, Mimesis Heidi Dahlsveen2 1OsloMet – metropolitan university (NORWAY) 2OsloMet – metropolitan university (NORWAY) Abstract The presentation will be build upon a performing paper, a mixing of discourses based on a performance about the grieving mother. The...
Universitetet i Agder 2018
Jeg var sensor på master, prosjektets tema var muntlig fortellerkunst.