Hav av historier – fortellerstunder for elever i 1. – 4. Klasse – et prosjekt som strakk seg over 3 år.
Småskoletrinnet ved Hvalerskolene i Hvaler kommune.
Målsetninger med prosjektet var å:
gi elever innføring i litteratur og den muntlige fortellingen
gi elever økt innsikt i vannets og havets betydning for alle skapninger
gi elever eksempler på muntlig formidling
la elever få fantasere rundt og leke med begrepene hav og vann
I løpet av tre år, med begynnelse høsten 2006, fikk klassene 12 fortellerbesøk. Besøkene vil blie lagt til to i semesteret. Besøket var en ren fortellerstund, som strakk seg over ca. 40 minutter og foregikk i klasserommet. Historiene var hentet fra den muntlige tradisjonen og det ble fortalt lokale og nordiske historier, de fikk også høre historier fra andre kulturer og land. Sjangrene de møtte var alt fra gåter til de store mytene.
Ingen resultater funnet
Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.
Ingen resultater funnet
Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.
Ingen resultater funnet
Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.
Ingen resultater funnet
Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.
Norsk Eventyrstil 2016 – 2919
Høsten 2016 gjennomførte jeg en spørreundersøkelse blant norske fortellere for å få en oversikt over fortellermateriale og hvilken metodikk de tok i bruk. Spørreundersøkelsen besto primært av prekodede spørsmål som ga meg en statistikk over for eksempel antall...
The story of Volund: A translation from the oral to the visual – 2016
Den fagfellevurderte artikkelen ble publisert i tidskriftet Journal of Gaming and Virtual Worlds.