En fortellerkonsert som baserer seg på naiv humor i det den gjør forsøk på å forstå grotesk realisme
Fortellerkonsertens ramme var historien om Belle Gunnes, en historie som gir ny dybde til Selbu vottene. Nordmannen som gjorde amerikaner av seg, en bedrager og massemorderske. Fortellerkonserten skulle ta utgangspunkt i Bakhtins begrep ”grotesk realisme” – en analyse av middelalderens latterkultur. Her var det onde og grusomme også en del av latterkulturen, ikke fordi det ikke ble tatt seriøst, men fordi det også representerte en del av gjenfødelsen i karnevalsritualene. Djevelen var for eksempel ikke en skremmende og melankolsk skikkelse slik han fremstår middelalderen. Djevelen representerte det glade vanvidd, en verden som var snudd opp og ned. Videre ville vi se på om det er mulig å rendyrke naive som en intuitiv opplevelse.
Ingen resultater funnet
Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.
Ingen resultater funnet
Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.
Ingen resultater funnet
Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.
Ingen resultater funnet
Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.
ECQI – Blurring the lines between art, academia and life 2018
Venke Aure1, Mimesis Heidi Dahlsveen2 1OsloMet – metropolitan university (NORWAY) 2OsloMet – metropolitan university (NORWAY) Abstract The presentation will be build upon a performing paper, a mixing of discourses based on a performance about the grieving mother. The...
Universitetet i Agder 2018
Jeg var sensor på master, prosjektets tema var muntlig fortellerkunst.