TALES var et Comenius Multilateral Prosjekt (European Lifelong Learning Programme) med fokus på innføring av fortellerkunst som et pedagogisk verktøy i lærerutdanning.

TALES tar for seg både muntlig og digital fortelling.

Ved å bruke fortellinger og fortellerteknikk får læreren et godt verktøy i klasserommet. Ved å formidle innhold som et narrativ forbedrer man kvaliteten til formidlingen av dette innholdet. Når elever og studenter kan ta i bruk fortelling og fortellerteknikk forbedrer det kreativiteten, lingvistikken, og det gir digitale, sosiale, emosjonelle og skapende ferdigheter.

Den endelige målgruppen er elever og studenter i alderen 6 – 18 år. For å nå disse gruppene rettes materiale og metodikk i TALES mot lærerutdannere, lærerstudenter og øvingslærere. Fortellere var også fokus for å gjøre dem oppmerksom på hvilken verdi og potensiale deres kunstform har i undervisningen og for å hjelpe dem å finne veien til skolen, lærerskoler og organisasjoner.

Ingen resultater funnet

Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.

Det var dumt det 2005

Det var dumt det 2005

Det var dumt det - eller etterpå er alle kloke – en humoristisk fortellerforestilling om et tettsted som fikk all verdens dumskap i gudsgave. Det fortelles at i begynnelsen av skapelsen var en engel så uheldig å miste all verdens dumskap på et og samme sted. Noen har...

Julenisse Jazzå

Julenisse Jazzå

Julenisse, jazzå var en fortellerforestilling som var rettet mot barn i alderen 3 – 6 År. Mimesis Heidi Dahlsveen (forteller) Mathilde Grooss Viddal (musiker) Forestillingen tok utgangspunkt i tradisjoner rundt den norske fjøsnissen. Grunnmaterialet var norske sagn....

Høna som dro til kongsgården – 2005

Høna som dro til kongsgården – 2005

Høna som dro til kongsgården for å fri til prins Prump Det norske folkeeventyret ”Høna som dro til kongsgården” ble nedskrevet i 1915. Heidi Dahlsveen og Mathilde Gross Viddal bearbeidet og utarbeidet en forestilling basert på dette eventyret i forbindelse med...

Ingen resultater funnet

Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.

Ingen resultater funnet

Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.